Jak wypracować nowy nawyk

Jak wypracować nowy nawyk? W tym miejscu w zasadzie chcemy zachęcić Cię do rozważenia jednej naszej hipotezy.

Wszystko co robimy, to są w ogromnej wierze działania nawykowe.
Wyuczone. Nabyte. Wyćwiczone. Powtarzane tak długo, aż stały się dla nas odruchem.

Niektórych nawyków uczymy się przez miesiące, a nawet lata. Inne jesteśmy w stanie nabyć z sekundy na sekundę, gdy powiążemy je z jakąś np. traumatyczną sytuacją.

Jakie masz nawyki?

Możemy mieć nawyki, które nas wspierają. W działaniu, w byciu produktywnym. W relacjach i tym jakie mamy stosunki z innymi ludźmi. Nawyki mogą wspierać Twoje zdrowie, sytuację finansową. Nawykowo myślimy i prowadzimy dialog wewnętrzny. Nawykowo też  reagujemy w sytuacjach stresowych.

Ale możemy też mieć życie bazujące na negatywnych, niewspierających nawykach. Mogą one być związane z jedzeniem nadmiernej ilości słodyczy, brakiem ruchu i kanapowym trybem życia. Negatywne nawyki mogą występować w naszej komunikacji z innymi, czyli np. możemy dawać ponosić się emocjom. Możemy obgadywać, krytykować, osądzać, narzekać, obwiniać. To są zachowania nawykowe, czyli w pewien sposób nieświadome. Ale nawyki, które nas nie wspierają mogą także wiązać się np. z naszymi zachowaniami konsumenckimi, np. życie na kredyt i powyżej swoich prawdziwych możliwości finansowych.

Kontrolowanie nawyków, zastępowanie niewspierających tymi, które nam służą, czyli to co robimy od lat.

Efekty są ogromne na każdej płaszczyźnie.

Poniżej pierwszy materiał video dotyczący nawyków. Pod nim znajdziesz wersję tekstową 🙂

Materiały powstały głównie w oparciu o książkę Brian Tracy Nawyki warte miliony. Możesz ją kupić klikając w pomarańczowy przycisk pod filmem.

O książce przeczytasz też tutaj i tutaj.

Cześć!

To video było dla nas wyzwaniem!

Nagrywane było w pod koniec lutego na balkonie na 10 piętrze!

Dziś będziemy mówić o nawykach. Jeśli nas obserwujecie, to być może zauważyliście, że my dużą uwagę przykładamy do nawyków.

Lubimy wypracowywać nowe, porzucać niewspierające nas zachowania, czyli lubimy dyscyplinę. To bardzo buduje też naszą pewność siebie.

Nawyki traktujemy jako czynności, które mają wspierać nas w lepszym, zdrowszym życiu i pomóc nam w realizacji naszych celów.

Dlatego  chcemy Wam dziś opowiedzieć w jaki sposób my zabieramy się do wypracowania nowego nawyku.

Pamiętaj, że wypracowanie nawyku jest pracą i wiąże się z pewną trudnością.

To jest proces, który trwa, ale to co nam pozwala wypracować nowy nawyk, to CEL.

Pozwala zwiększyć prawdopodobieństwo, że wytrwamy w naszym nowym nawyku.

Innymi słowy cel, wiąże się dla nas nierozerwalnie z motywacją.

Załóżmy, że chcemy zadbać o nasze ZDROWIE , czyli naszym celem jest, aby dożyć do 100 w dobrym zdrowiu, to nawyk, który wesprze ten cel to oczywiście zdrowe odżywianie, trening, regeneracja, regularne badania.

Jeśli nasz cel jest dla nas ważny, jest większy od samego nawyku, który go wspiera, to wtedy mamy ogromne szanse na powodzenie.

To bardzo ważne, aby w chwili zawahania czy słabości przypomnieć sobie PO CO?

Przypomnij sobie o celu, który stoi za tymi nawykami, które chcesz wprowadzić.

Więc posiadanie silnego powodu, dla którego chcemy wprowadzić nowy nawyk jest kluczowe.

O nawykach wspaniale pisze Brian Tracy w swojej najnowszej książce Nawyki warte miliony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *